Puşa Roth despre «Duios Anastasia trecea»

pusa-roth-duios anastasia trecea d-r-popescu antigona mit dunare capodopera proza romaneasca contemporanaDacă ar mai fi existat în literatura română o a doua nuvelă de aceeaşi anvergură, cred că tot Duios Anastasia trecea aş fi ales. Pentru mine este o capodoperă. A fost o provocare şi mi-am zis că un text pot să-l fac singură, după capul şi asemănarea mea dar să te apropii de o capodoperă a literaturii române este un act de mare curaj. Am vrut să-mi încerc puterile cu această mare nuvelă a unui mare scriitor, poate cel mai mare în viaţă.
Eu am făcut cu totul altceva; ca şi în cazul unei traduceri, am „trădat” textul şi am făcut o piesă de teatru viabilă, care poate fi transferată în oricare univers. Cred că Duios Anastasia trecea aparţine literaturii universale şi, plecând de la acea premisă, am vrut să fac o piesă care să aparţină tuturor ascultătorilor, nu numai celor specializaţi.

Ascultă Duios Anastasia trecea


penita stilou
Citeşte aici
Puşa Roth
© Puşa Roth
***

Tudor Gheorghe, Ludmila

4 gânduri despre „Puşa Roth despre «Duios Anastasia trecea»

  1. A fost difuzata in luna noiembrie pe eteatru.ro, dar pot sa ofer un CD. Oricând, cu toata dragostea, Pusa Roth!

  2. Pingback: Liber sa spun - „Duios Anastasia trecea”, dramatizare de Pușa Roth după nuvela lui D. R. Popescu, la Teatrul Național Radiofonic

Lasă un răspuns

