Puşa Roth: Cum am scris această carte

Convorbiri comode, volumul I

pusa roth convorbiri comode personalitati ale culturii romane  arta interviului  radio romania actualitatiAcesta este adevărul: nu eu am scris această carte. Ea a fost scrisă de interlocutorii mei. Mai bine spus, vorbită, povestită. Eu doar i-am provocat. Acest volum, rezultat al mărturiilor, este, păstrând proporţiile – o viaţă din vieţi paralele. Pretenţioasă afirmaţie? Nu ştiu. Am încercat să măsor timpul în cuvinte, aruncând năvodul cu întrebări, căci dacă n-ar fi întrebarea, ar mai exista răspuns? Viaţa e prin ea însăşi un mare semn de întrebare – cotidiană teorie – iar eu am profitat de timp şi l-am împărţit în ore de întrebări. La rândul meu, mi-am pus fireasca întrebare ce ar putea ieşi dacă s-ar aduna toate întrebările din acest volum. Ar putea deveni la rândul lor răspunsuri? Ciudată alchimie. Am căutat oare răspuns la nelinişte? A fost până la urmă un joc. Un joc al cuvintelor cu timpul.
Am avut privilegiul de a realiza pe spaţiul acordat emisiunii Cum vă place o serie de interviuri cu personalităţi ce au acceptat taifasul de la ora 21,03, la Radio România Actualităţi, timp de 56 de minute. Volumul este o selecţie şi cei care au ascultat aceste convorbiri, inclusiv autorii, vor observa că am renunţat la anumite pasaje conjuncturale sau obligatorii în structura emisiunii. Emisiunea însăşi este o provocare pe care mi-am permis să o continuu şi în această carte. Interlocutorii mei n-au dorit să rămână cuminţi în memoria benzii magnetice. Unul câte unul, au ieşit la iveală.  După atâtea întrebări, a fost rândul meu să le dau un răspuns: convorbiri comode.

31 iulie 2001

Prefaţă la vol. Convorbiri comode, vol. I, Bucureşti, Editura Viitorul Românesc, 2001

difuzor-bunAscultă interviul cu scriitorul D. R. Popescu pe eteatru.ro  pagina Colecţii

Lasă un răspuns

