Iubirea – romanul inimii

V-aţi gândit oare ce-ar fi viaţa fără iubire? Răspunsul e unul singur: viaţa ar fi anostă.
Am asistat la Majestic la audiţia unor interesante fragmente din piese celebre având ca principal subiect dragostea. Incitant subiect, bine ales de specialista în traduceri şi dramatizări Puşa Roth. O călătorie prin secole cu ajutorul unor dramaturgi de geniu. Iată ce spun cei mari despre iubire: „A iubi înseamnă a fi plămădit de-a-ntregul din lacrimi şi suspine” (Shakespeare, Cum vă place); „Iubirea nu e decât o comedie între bărbat şi femeie” (Paul Claudel, Cumpăna amiezii); „O plenitudine: nu cerşeşte, ci doreşte” (Tagore în Ultima poezie). Iubirea – „divinitatea cea mai veche” (Platon în Banchetul); „Îngerii o numesc bucurie cerească; diavolii, chin infernal; oamenii – iubire” (Heinrich Heine în Bucuria de a trăi). Iar Pierre Corneille în Cugetări: Iubirea – „tiran ce nu cruţă pe nimeni”. În Nunta lui Figaro, Beaumarchais precizează: Iubirea – „romanul inimii”.

Soprana Mary Garden, interpreta rolului Mélisande la premiera operei Pelléas et Mélisande de Claude Debussy (30 aprilie 1902, Opera Comică din Paris)

În aceasta însorită lună mai a fost binevenita această audiţie cu fragmente din Ciuta de Victor Ion Popa, Bărbierul din Sevilla de Beaumarchais, Pelléas şi Mélisande de Maurice Maeterlinck, Domnişoara Iulia de August Strindberg, Romeo şi Julieta de William Shakespeare. O contribuţie importantă a avut-o şi domnul Costin Tuchilă, care a ales fragmente variate căutând din plecare să elimine monotonia, reuşind cu brio. O traducere în premieră absolută a fost Pelléas şi Mélisande de Maeterlinck. Traducerea a fost splendidă, iar traducătoarea Puşa Roth la mare înălţime. Există o pasiune pentru frumos şi pentru teatru aici la Majestic, ce văd că se extinde cu ajutorul Radiodifuziunii Române.

Mihai Petrovici, „Cronica Română”, sâmbătă 21 mai 2005

Audiţia spectacolului Îndrăgostiţi în teatrul lumii a avut loc luni 16 mai 2005, la ora 11,00, la Hotelul Majestic din Bucureşti.

Ceaikovski, Uvertura-fantezie „Romeo şi Julieta”, op. 64 (I), Leonard Bernstein, New York Philarmonic Orchestra


Ceaikovski, Uvertura-fantezie „Romeo şi Julieta”, op. 64 (II), Leonard Bernstein, New York Philarmonic Orchestra


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s